Χούμους

Χούμους

Υλικά (για περίπου 10 μερίδες):

  • 2 κούπες μαγειρεμένα ρεβίθια
  • 1/2 σκ. σκόρδο (ανάλογα την ένταση που θέλετε, μπορείτε να βάλετε περισσότερο)
  • 4 κ.σ. ταχίνι
  • 6 κ.σ. ελαιόλαδο
  • χυμό από 1 μεγάλο λεμόνι
  • ξύσμα από μισό λεμόνι
  • 0,5 κ.γ. κύμινο
  • 0,5 κ.γ. γλυκιά πάπρικα
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • 2-3 κ.σ. νερό που έμεινε από το βράσιμο των ρεβιθιών (για πιο κρεμώδες και λείο αποτέλεσμα)

Εκτέλεση:

Βάζουμε όλα τα υλικά στο μούλτι και τα χτυπάμε μέχρι να πάρουμε το λείο αποτέλεσμα που θέλουμε.

Διατροφική Ανάλυση ανά μερίδα (η μερίδα αντιστοιχεί σε ποσότητα 50 γρ. ή 2 κ.σ. & 2 Σταρένια Κριτσίνια Great Selections):

  • Ενέργεια: 290 kcal
  • Υδατάνθρακες: 28,4 γρ.
  • Εκ των οποίων σάκχαρα: 3,7 γρ.
  • Διαιτητικές ίνες: 4,9 γρ.
  • Πρωτεΐνη: 7,2 γρ.
  • Λιπαρά: 16,9 γρ.
  • Εκ των οποίων κορεσμένα: 2,3 γρ.

Πηγή: USDA Nutrient Database

Σταρένια Κριτσίνια ολικής άλεσης με σουσάμι, ζυμωμένα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, βουτηγμένα στο χούμους! Γευστικά πλούσιο, χορτοφαγικό και εξαιρετικά θρεπτικό σνακ.

Το χούμους φτιάχνεται πανεύκολα και συνδυάζεται ιδανικά με κριτσίνια και λαχανικά, για ένα πλήρες ελαφρύ γεύμα που μπορεί να καταναλωθεί όλες τις ώρες, ακόμα και στο γραφείο!

Ένα γεύμα που περιλαμβάνει 2 Σταρένια Κριτσίνια Great Selections, μια μερίδα χούμους και μία μερίδα λαχανικών, όπως μερικά ντοματίνια, προσδίδει περίπου 7 γραμμάρια διαιτητικών ινών, ποσότητα που καλύπτει το 23% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης διαιτητικών ινών (>30γρ.), συνεισφέροντας κατ’αυτόν τον τρόπο στην εντερική υγεία.

Η σύσταση του χούμους σε μακροθρεπικά συστατικά (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά) μοιάζει πολύ με αυτή του τυριού, με την διαφορά ότι τα λιπαρά που περιέχονται στο χούμους είναι κατά κύριο λόγο ακόρεστα, τα λεγόμενα “καλά” λιπαρα, καθώς όλα τα συστατικά του είναι φυτικής προέλευσης. Μία από τις αρχές της Μεσογειακής Διατροφής, άλλωστε, είναι η πιο συχνή κατανάλωση φυτικής προέλευσης τροφίμων, όπως τα δημητριακά, τα όσπρια και τα φυτικά έλαια (π.χ. ελαιόλαδο, ταχίνι), σε σχέση με τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Φυσικά, όλες οι τροφές, όπως και τα τυριά, έχουν θέση σε μία ισορροπημένη διατροφή.

Ως προς τα μικροθρεπτικά συστατικά, το χούμους σε συνδυασμό με τα σταρένια κριτσίνια με σουσάμι, παρέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C, σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου και φωσφόρου.

Κωνσταντίνα Μωρόγιαννη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος