Κριτσινάκι σε...γλυκιά εκδοχή!

Κριτσινάκι σε...γλυκιά εκδοχή!

Smoothie Bowl, Ιδανικό για μετά την άσκηση!

Λέγεται πως το αλάτι δυναμώνει την γεύση του κακάο, και η συνταγή αυτή αποτελεί απόδειξη!

Θα χρειαστείτε:

  • 1 γιαούρτι στραγγιστό 2%
  • 1 κ.γ. κακάο χωρίς ζάχαρη
  • 1 κ.σ. φυστικοβούτυρο από 100% καρπό φυστικιού
  • 1 μπανάνα
  • Τριμμένη σοκολάτα >70% κακάο
  • 25 γρ. Αλμυρά Σταρένια Κριτσινάκια με σουσάμι & θαλασσινό χονδρό αλάτι

Χτυπήστε στο μούλτι το γιαούρτι, το κακάο, την μπανάνα και το φυστικοβούτυρο μέχρι να πάρετε το τέλειο λείο αποτέλεσμα. Σερβίρετε με σταρένια κριτσινάκια και λίγη τριμμένη σοκολάτα.

Διατροφική Ανάλυση:

  • Συνολική ενέργεια: 392 kcal
  • Υδατάνθρακες: 43,5 g
  • Εκ των οποίων Σάκχαρα: 16,4 g
  • Φυτικές ίνες: 4,7g
  • Πρωτεΐνες: 22,1 g
  • Λιπαρά: 16,2 g
  • Εκ των οποίων Κορεσμένα Λιπαρά: 3 g

Πηγή: USDA Nutrient Database

Το θρεπτικό αυτό μπολ έρχεται να αναπληρώσει την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που “χάνονται” με την άσκηση. Παρέχει άμεσα ενέργεια αφού προσδίδει φυσικά ευαπορρόφητα σάκχαρα της μπανάνας και συνολικά σημαντική ποσότητα υδατάνθρακα από τα κριτσινάκια και το γιαούρτι. Η κατανάλωση υδατανθράκων άμεσα μετά την προπόνηση αναπληρώνει γρήγορα τα αποθέματα υδατάνθρακα, υπό μορφή γλυκογόνου, στον οργανισμό μας. Οι υδατάνθρακες αποτελούν εντελώς απαραίτητο ενεργειακό υπόστρωμα για την μυϊκή συστολή, δηλαδή την κίνηση, και η απόδοση σε πολλά αθλήματα εξαρτάται από την διαθεσιμότητά τους! Το γεύμα αυτό προσφέρει πάνω από 20 γραμμάρια πρωτεΐνης, ποσότητα ικανή να αναπληρώσει πρωτεϊνικές απώλειες του μυικού ιστού, ο οποίος κατά την διάρκεια της άσκησης έχει υποστεί φθορές. Η μετα-προπονητική πρόσληψη πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, όπως αυτής που παρέχει το ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, είναι καθοριστική για την διατήρηση ή την αύξηση του μυικού ιστού!

Φυσικά, οι πραγματικές ανάγκες του κάθε ανθρώπου εξατομικεύονται και οι ποσότητες που αναφέρονται είναι ενδεικτικές.

Μετά την άσκηση και την επακόλουθη εφίδρωση προκύπτουν απώλειες σε σημαντικούς ηλεκτρολύτες, όπως το νάτριο. Δεν υπάρχει πιο φυσική πηγή νατρίου από το θαλασσινό χονδρό αλάτι που περιέχεται στα σταρένια κριτσινάκια Great Selections.

Τέλος, ιδιαίτερη σημασία για τους αθλούμενους έχουν τα μικροθρεπτικά συστατικά των τροφών καθώς εμπλέκονται σε μηχανισμούς παραγωγής ενέργειας και μεταφοράς του οξυγόνου στους ιστούς.

Ενδεικτικά αναφέρονται οι ποσότητες που περιέχονται σε αυτό το γεύμα για 4 σημαντικά θρεπτικά συστατικά:

  • Ασβέστιο 162.81 mg 17.1% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης (ΣΗΠ)
  • Σίδηρος 0.89 mg 5.5% της ΣΗΠ
  • Φώσφορος 275.13 mg 50% της ΣΗΠ
  • Μαγνήσιο 78.8 mg 22.5% της ΣΗΠ

Το γεύμα αυτό μπορεί κάλλιστα να καταναλωθεί και ως πρωινό ή οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας έχουμε διάθεση για ένα υγιεινό γλυκό!

Κωνσταντίνα Μωρόγιαννη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος