Μεσογειακή Σαλάτα

Μεσογειακή Σαλάτα

Υλικά (για 2 μερίδες):

  • 2 φλιτζ. ρεβύθια βρασμένα
  • 2 καρότα
  • 2 αγγούρια
  • 1 φλιτζ. ντοματίνια
  • Μερικά κλωναράκια θρούμπι
  • Για το ντρέσινγκ: 2 κ.σ. ελαιόλαδο, ½ κ.σ. βαλσάμικο ξύδι, 1 κ.σ. μουστάρδα απαλή

Εκτέλεση:

Βράζουμε τα ρεβύθια σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας, περίπου 45-60’. Αφήνουμε να κρυώσουν λίγο. Ψιλοκόβουμε τα καρότα, και τα αγγουράκια σε ένα μούλτι. Κόβουμε τα ντοματίνια στα δύο. Ανακατεύουμε όλα τα υλικά και προσθέτουμε το φρέσκο θρούμπι. Χτυπάμε σε ένα μπολάκι όλα τα υλικά του ντρέσινγκ και περιχύνουμε την σαλάτα. Σερβίρουμε με σταρένια κριτσίνια ολικής άλεσης, ζυμωμένα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ώστε να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο και ισορροπημένο γεύμα.

Διατροφική Ανάλυση (1 μερίδα σαλάτας & 2 σταρένια κριτσίνια):

  • Συνολική ενέργεια: 586 kcal
  • Υδατάνθρακες: 72,9 γρ.
  • Εκ των οποίων Σάκχαρα: 15 γρ.
  • Φυτικές ίνες: 17,2 γρ.
  • Πρωτεΐνες: 19,7 γρ.
  • Λιπαρά: 24,9 γρ.
  • Εκ των οποίων Κορεσμένα Λιπαρά: 1,3 γρ.

Πηγή: USDA Nutrient Database

Πρόκειται για ένα γεύμα από 100% φυτικές α’ ύλες. Συνδυάζει την δύναμη των δημητριακών, των οσπρίων, των λαχανικών και των καρπών της Μεσογείου. Είναι εξαιρετικά αρωματικό και γευστικό και αποτελεί μία εναλλακτική λύση για να δοκιμάσουμε τα ρεβύθια.

Τα όσπρια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της Μεσογειακής Διατροφής και συστήνεται η κατανάλωση 3 μερίδων ανά εβδομάδα (1 μερίδα: 150-200 γρ. μαγειρεμένα όσπρια). Το γεύμα αυτό προσφέρει πληθώρα θρεπτικών συστατικών αλλά αξίζει να εστιάσουμε στην περιεκτικότητά του σε διαιτητικές ίνες. Μία μερίδα καλύπτει το 57% των αναγκών ενός υγιούς ενήλικα σε διαιτητικές ίνες. Μία δίαιτα επαρκής σε διαιτητικές ίνες, σχετίζεται με καλή εντερική υγεία αλλά και μειωμένο κίνδυνο για πολλές χρόνιες ασθένειες.

Το γεύμα αυτό αποτελεί εξαιρετική φυτική πηγή πρωτεΐνών. Συνδυάζοντας τα σταρένια κριτσίνια με το όσπριο, πετυχαίνουμε την συμπλήρωση της αλυσίδας των απαραίτητων για τον άνθρωπο αμινοξέων, δομικών συστατικών της πρωτεΐνης.

Δοκιμάστε αυτή την σαλάτα, ως κύριο γεύμα, που καταναλώνεται εύκολα και κρύο, αλλά και ως συνοδευτικό σε ένα τραπέζι!

Κωνσταντίνα Μωρόγιαννη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος