Πράσινη Σαλάτα με Ρόδι & Σταρένιο Μακεδονικό Κριτσίνι

Πράσινη Σαλάτα με Ρόδι & Σταρένιο Μακεδονικό Κριτσίνι

Μία αντιοξειδωτική σαλάτα που μπορεί να αποτελέσει αυτούσια ένα πλήρες γεύμα ή να συνοδεύσει ένα γιορτινό τραπέζι.

Μία ατομική σαλάτα αποτελείται από πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ½ ρόδι, 100 γρ. λευκό κρεμώδες τυρί (π.χ. αλειφωτή, κατίκι δομοκού, cottage cheese), 2 σταρένια κριτσίνια ολικής αλέσης Great Selections και ένα ήπιο ντρέσινγκ με 1 κ.σ. ελαιόλαδο & 1 κ.σ. κρέμα βαλσάμικο με ρόδι (ή 1 κ.σ. βαλσάμικο ξύδι & ½ κ.γ. μέλι)

Διατροφική Ανάλυση ανά μερίδα:

  • Συνολική ενέργεια: 392 kcal
  • Υδατάνθρακες: 42,8 g
  • Εκ των οποίων Σάκχαρα: 13,7 g
  • Φυτικές ίνες: 3,9 g
  • Πρωτεΐνες: 14,9 g
  • Λιπαρά: 30 g
  • Εκ των οποίων Κορεσμένα Λιπαρά: 2,6 g

Πηγή: USDA Nutrient Database

Οι σαλάτες αποτελούν ένα αγαπημένο ελαφρύ γεύμα που ετοιμάζεται εύκολα και γρήγορα. Η βάση πάντα είναι τα λαχανικά, τα οποία σύμφωνα με τις αρχές της Μεσογειακής Διατροφής είναι ωφέλιμο να καταναλώνονται καθημερινά! Συγκεκριμένα, προτείνεται για τον υγιή ενήλικο πληθυσμό, η κατανάλωση 3-4 μερίδων λαχανικών ημερησίως (όπου 1 μερίδα = 150-200γρ.). Ποια είναι όμως τα σημεία κλειδιά για να γίνει μία σαλάτα ένα πλήρες θρεπτικό γεύμα;

  1. Η προσθήκη μιας καλής πηγής σύνθετων υδατανθράκων. Στην δική μας σαλάτα οι σύνθετοι υδατάνθρακες προέρχονται από τα σταρένια κριτσίνια ολικής άλεσης! Οι σύνθετοι υδατάνθρακες, συνεισφέρουν στην περιεκτικότητα του γεύματος σε διαιτητικές ίνες. Παράλληλα, βοηθούν στην διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σταθερών, ώστε να έχουμε ενέργεια για πολλές ώρες χωρίς διακυμάνσεις.
  2. Η προσθήκη μιας πηγής άπαχης πρωτεΐνης όπως τυρί χαμηλών λιπαρών, κοτόπουλο, όσπρια, ψάρι. Οι πρωτεΐνες συμβάλλουν στον κορεσμό. Επιπλέον, έχουν δομικό ρόλο και συμμετέχουν σε ορμονικές, ανοσολογικές και άλλες λειτουργίες του οργανισμού!
  3. Η προσθήκη “καλών” λιπαρών, με πρωταγωνιστή το ελαιόλαδο και τους διάφορους σπόρους (σουσάμι, ηλιόσπορο κ.α.)
  4. Η προσθήκη κάποιου φρούτου, εάν ταιριάζει γευστικά, εμπλουτίζει τέλεια το γεύμα με αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Το ρόδι, για παράδειγμα, εκτός από όμορφο χρώμα, διαθέτει τις πολύτιμες βιταμίνες C, E και K αλλά και πολλά άλλα στοιχεία που του προσδίδουν αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Κωνσταντίνα Μωρόγιαννη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος